Mahasewel PR Mengaku Memecahkan Pintu Cermin Klinik…

Sewel, baghal, bengap & bebal, itu saja yg boleh ucapkan bila kita melihat rusuhan jalanan yg dipelopori oleh segelintir mahasiswa pro PR ataupun lebih layak dikenali sebagai mahasewel.

Sapa saja yg waras sekelumit pun takkan menyokong perbuatan luar tabie mahasewel UPSI yg berdemo di tengah malam buta sambil baring atas jalan utk menuntut ‘kebebasan akademik’.

Kebebasan akademik? Selama ni student IPT dilarang utk menuntut ilmu ka? Ataupun ada studen IPT yg dinafikan utk ulangkaji pejaran mengikut time table depa? Atau nak bebas mengongkek jantan betina di mana-mana saja dalam area IPT?

Lagak depa tak jauh beza dgn sekawan lembu yg dilepaskan oleh tuannya pada lewat malam, kemudian bila berlaku sesuatu yg tak di ingini atau sang lembu membuat kotor berak merata-rata di atas jalan, maka si empunya sekawan lembu tu mara-marah bila majlis bandaran menyita semua lembu tersebut.

Peel perangai segelintir manusia yg mengaku sebagai mahasiswa terpelajar pd malam tahun baru tempohari secuit harampun tak layak utk di beri sokongan apatah lagi kalau nak di beri simpati pada depa.

Dalam kenyataan terbaru, depa mengaku memecahkan pintu cermin klinik dgn alasan utk memberi rawatan pada rakan depa yg pengsan.

Mahasiswa akui pecah pintu Klinik Darussyifa

KUALA LUMPUR 3 Jan. – Kumpulan Mahasiswa Menuntut Kebebasan Akademi (Bebas) hari ini mengaku memecahkan pintu masuk Klinik Darussyifa di Tanjung Malim ketika mengadakan perhimpunan haram di hadapan Universiti Perguruan Sultan Idris (UPSI) pada Ahad lalu.

Pengakuan itu disusuli dengan kenyataan melampau wakil kumpulan mahasiswa terbabit yang menggelar pasukan polis sebagai penjenayah.

Wakil Bebas, Aziq Abdul Aziz berkata, mahasiswa yang mengadakan perhimpunan haram itu bertindak memecah pintu masuk klinik tersebut untuk meminta rawatan dilakukan terhadap rakan mereka iaitu Safwan Anang Talib.

“Memang kami yang memecah pintu Klinik Darussyifa, ini kerana kakitangan klinik bertindak kurang ajar apabila enggan membuka pintu dan merawat rakan kami yang pengsan.

“Selepas ini, Bebas juga akan membuat laporan polis terhadap jenayah yang dilakukan Klinik Darussyifa,” dakwa pelajar Universiti Malaya itu selepas membuat laporan polis kononnya pihak berkuasa telah bertindak ganas dalam meleraikan perhimpunan yang diadakan.

Safwan turut hadir di Ibu Pejabat Polis (IPD) Dang Wangi di sini hari ini bagi menyokong laporan polis tersebut.

Difahamkan pintu kaca Klinik Darussyifa akan dikunci selepas pukul 12 tengah malam pada setiap hari kerana bimbang berlaku kejadian jenayah.

Sumber: Utusan Malaysia

Bila baca kenyataan depa ni, hangpa rasa timbul rasa simpati pada depa kah atau makin menyampah dgn peel perangai gensterisme takde tamadun yg depa tunjukkan tu?

Dah tentu makin menyampah dan kian meluat.

Depa kata kakitangan klinik bertindak kurang ajar tak bukak pintu utk rawat ‘rakan depa yg pengsan’.. Kua..ka..ka..

Sapa yg kurang ajar sebenarnya? Kakitangan klinik?… Ptuiii, aku ludah sepuluh kali atas dahi mahasewel.

Depa yg kurang ajar pecahkan pintu klinik waktu melarikan diri semasa di kejar polis, alih-alih klinik pulak yg jadi mangsanya.

Oii, langcau mahasewel, hang nak ulangi drama sebabak Suhardi yg pura-pura mati dan pengsan berkali-kali waktu demo jalanan Bershit 2.0 tempohari tu ka? klik sini..

Nampak sangat jalan ceritanya sama macam kes demo Bershit itu hari. Time demo jalan Bershit 2.0 pun depa gunakan Hospital berdekatan utk perlindungan daripada di tangkap oleh polis, jadi jelas sekali drama pengsan mahasewel tu cuma alasan utk menutup niat asal depa yg mahu jadikan premis klinik tu sebagai tempat berlindung.

Macam dah jadik tabiat semulajadi pulak, sapa saja yg beriktikad menyokong PR, automatik dalam sedetik waktu saja akan mahir dgn pelbagai tipudaya dan pembohongan utk carik simpati dan bikin panas.

Dah jadi lumrah dalam apa saja aktiviti depa yg melanggar undang-undang dan norma kehidupan, alih-alih orang lain terutama skali pihak berkuasa pulak yg dijadikan kambing hitam.

Dunia skang memang pelik tapi itulah hakikat yg kian terserlah sejak pasca PRU 2008 dan jugak semenjak gejala reformbasi jalanan 1998,  pelanggaran undang-undang di angkat sebagai hero dgn pelbagai spin mengalahkan gasing berpusing.

Dulu di Bagan Pinang, kita ada Bob Samurai yg ‘di tetak pedang’ tapi takde lurah luka pada badan, time Bershit 2.0 kita ada Suhardi yg mencipta rekod ‘mati’ berkali-kali kemudian drama sebabak Mat Sabu yg berkerusi roda selepas ‘dilanggar pajero’, kali ni kita ada mahasewel yg ‘patah rusuk yg pengsan & nazak’.

Semuanya menjurus pada satu nawaitu sama – nak bikin hot utk tarik perhatian ramai dgn memanfaatkan seni politaik ala-ala khinzirun. Tapi depa lupa tiap kali selesai sesuatu drama sebabak depa, sokongan umum utk depa bukannya makin menaik sebaliknya kian menjunam.

Hanya manusia yg budus saja akan masih menyokong PR.

5 thoughts on “Mahasewel PR Mengaku Memecahkan Pintu Cermin Klinik…

  1. Pengakuan dah ada..yang mereka brada dalam PERHIMPUNAN HARAM/PECAH MASUK .
    Apa tindakan yang wajib diambil seharusnya sudah berjalan….bukan dibairkan penjenayah bersiar siar meroyan sesuka mereka..

    Mahu tunggu apa lagi Blues Brader …seret je kelokap dan dakwa.Mahkamah dalam boleh citer…Undang2 mesti ditegakkan Nobody above the law..lagi2 perusoh macam diorang tu ,mengancam ketenteraman awam

  2. kalau aku doktor and ada kat situ mmg injek seko2 ubat penenang anjing gila…mmg tahap anjing seko2..biadap..kawan kau pensan sbb bodoh sendiri…korang plak bodoh pegi rempuh klinik tu, korang tu doktor ke??? ..mahamengonging~

  3. Kalau gua pemilik klinik tu, gua saman semua pengikut SMM dan yang kawasan sekitarnya. Mangang punya olang, kecik2 tak amu mapus dah besar menyusahkan masyarakat…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s