Cagu Bad Cuba Bikin Provokasi…

Sapa tak kenal Cikgu Bard yg suka guna ejaan Chegu Bard sebagai identiti utk meletakkan dirinya seakan sama macam Che Guevara (Che Guerra) pejuang revolusi pro Marxist komunis dari negara Cuba tu.

Malam tadi Chegu Bard ataupun lebih sesuai kita panggil Cagu Bad dah bawak sekumpulan penyokong Hindraf utk buat program di Kampung Jalan Kebun.

Jalan Kebun tu merupakan satu kawasan yg penduduknya 99% adalah Melayu Islam. Suatu ketika dulu sebelum gerakan reform terlepas kerusi (reformbasi) merebak ke area lain, di sinilah tempat pertama kebangkitan gerakan reformbasi. Continue reading

Ayah Bekas Setiausaha Sulit Anwar Keluar PKR Kerana PapaGomo?…

Korang kenal Rahimi Osman, rakan kepada Saiful Bukhari yg jugak bekas Setiausaha Sulit Anwar Ibrahim?

Kita semua tahu yg Rahimi merupakan salah seorang perisai harapan utk Anwar Ibrahim sewaktu kes liwat Anwar dgn Saiful kecoh lebih 3 tahun lalu berikutan laporan polis yg di buat oleh Saiful Bukhari.

Namun tidak sampai setahun kemudian, Rahimi telah nekad keluar daripada lingkungan pengaruh Anwar dan mula mendedahkan perihal sebenar di sebalik kekalutan saat awal kes liwat tersebut sampai ke pengetahuan umum. Continue reading

100K Pengundi Di Luar Kelantan Sila Alert…

Dianggarkan ada lebih 100,000 orang rakyat Kelantan yg berdaftar & layak mengundi skang ni berada di luar Kelantan kiranya termasuk aku la tu.

Semasa pilihanraya 2004 di anggarkan hampir 60% pengundi Kelantan yg berada di serata negeri seluruh Malaysia serta Singapura telah memainkan peranannya dgn meletakkan Nik Aziz hampir terbongkang dari kerusi MB.

Manakala pada tahun 2008 dalam PRU 12 yg lepas lebih separuh (sekitar 70%) daripada depa ni telah membantu utk meningkatkan undi Pas seterusnya mengekalkan Nik Aziz di atas singgahsana kerusi MB. Continue reading

Demo Di Masjid: Penyokong Pas Sama Bengap Dengan Pemimpinnya…

Sahih lagi terbukti benar sapa saja yg terpengaruh dgn parti Pas automatik jadi bengap, sangap dan budus sama seperti keldai dan lembu.

Orang Islam bila pi masjid hari Jumaat tentu saja berniat utk mengadap Allah s.w.t serta mendengar panduan berguna daripada khatib yang berkhutbah.

Apabila selesai solat Jumaat maka kita di suruh oleh Allah s.w.t utk kembali melaksanakan tanggungjawab meneruskan kerja mencari rezeki – bukannya utk balik tidur apatah lagi utk menyertai demo di kawasan masjid. Continue reading

PRU 13: PKR & Pas Nyawa Hujung Tanduk…

Jangkaan ramai PRU 13 bakal berlangsung sekitar bulan Mac 2012 malah desas desus kemungkinan pembubaran parlimen pada akhir bulan Februri 2012 jugak kuat berlegar di kalangan pemerhati politik.

Situasi ini hampir sama dgn khabar angin yg berlegar pada akhir tahun lepas yg menjangkakan parlimen akan di bubarkan pada bulan November 2011 bagaimanapun ramalan tersebut tersasar sama sekali.

Jika di ambil kira tempoh penggal pemerintahan yang hanya akan berakhir pada awal suku kedua tahun 2013, kita sebenarnya boleh menjangkakan pilihanraya pada bulan Mac 2012 sebenarnya takkan berlaku. Continue reading

Alhamdulillah, Akhirnya Rakyat Bawahan Mendapat Haknya…

Syukur ke hadrat Illahi kerana akhirnya hak Saiful Bukhari utk memohon rayuan bagi semakan kehakiman dah berjaya apabila sekitar jam 4 petang tadi, pihak pendakwaraya telahpun mengemukakan permohonan rayuan kes.

Sebelum ni rata-rata kalangan pemerhati politik & rakyat bawahan beranggapan pihak pendakwaraya mungkin tidak akan memohon rayuan sementelah lagi bila peguam Anwar yakni Karpal Singh mendesak pihak pendakwaan supaya membatalkan saja hasrat merayu atas alasan ia membazir masa dan kos. Continue reading

Hassan Jatuh Di Timpa Tangga, Pas Terlentang Di Gelek Steamroll..

Dek kerana ketegasannya mempertahankan prinsip, Hasan Ali  kemudiannya disepak diteranjang tanpa dapat membela diri, keahlian sebagai anggota Pas terlucut dan jawatannya sbg exco pun di tarik balik.

Dah jadi macam jatuh di timpa tangga, dah ler jatuh kemudian di pijak-pijak pulak.

Nasib badan, tapi itulah hakikat politik dalam Pas kini, perjuangan menentang gejala murtad serta ketegasan membendung aktiviti maksiat selain sesekali mengkritik corak kepimpinan Anwar dah di anggap sebagai tindakan yg merugikan Pas. Continue reading

Bila Tuan Peguam Negara Nak Buat Rayuan?…

Kepada encik Peguam Negara yg budiman, awat la lambat sangat nak buat rayuan kes liwat melibatkan Anwar Ibrahim & Saiful Bukhari tu?

Takkan la penghakiman bertulis belum keluar lagi? Ataupun masih duk mengkaji mencari khilaf utk dijadikan hujah sebelum rayuan di kemukakan?

Brader Anwar Bin Ibrahim pun dah berpuluh kali diberi keistimewaan memohon penangguhan dgn segala macam alasan yg pelik dan luar tabie, di tambah pulak dgn puluhan lagi rayuan demi rayuan hingga kes berlarutan melebihi 3 tahun, takkan la permohonan seorang hamba rakyat yg kerdil seperti Saiful & ayahnya tak layak dipandang walau sebelah mata pun. Continue reading

Dek Kerana Tangan yang Menaip, Azwan Ali Minta Maaf…

Terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata buruk padahnya. Tu pepatah lama. Zaman skang pepatah tu dah upgrade. Typo error boleh diedit, terlajak taip buruk kesannya.

Gitula yg terjadi dlm drama hot minggu ni. Elok-elok aja dgn ayat ala-ala gengster duk ajak orang lain pi bakar saudara sedarah sedaging dia sendiri, alih-alih hari ni dgn muka sayunya Azwan Ali pi mintak maaf pulak sambil menangis hujan ayaq mata.

Macam-macam hal Azwan Ali ni, kemaruk sangat ka nak carik glamour? Continue reading

Zikir Politik Muslimat Pas Sama Macam Lagu Gereja…

Macam-macam muslimat Pas skang ni sejak berfahaman liberal & berkebajikan. Rentak lagu ala-ala koir gereja pun depa buat zikir politik.

Kronik sangat dah ni. Sahih lagi terbukti benar sapa saja yg ada daya fikiran bila dah terpalit dgn najis taik hijau dalam Pas automatik dlm sedetik masa yg singkat jadi budus tak keruan.

Selalunya kita jumpa orang pompuan terloncat sakan sambil mulut duk menyanyi macam tak sedar diri ni macam muslimat pro Pas ni kerapkali mudah ditemui di pesta muda mudi ataupun di kelab-kelab malam. Continue reading

Joget Malam Raya Haji…

Tahun lepas (2011) kita umat Islam meraikan hari raya AidilAdha pada tanggal 6 November 2011 (10 Zulhijjah 1432). Tatkala itu pulak, Dato’ Seri Najib, Datin Rosmah & anggota rombongan mereka berada di Mekah utk menunaikan ibadah haji.

Isu berkaitan ibadah haji Najib yg pernah dikontroversikan dgn fitnah oleh bloggers pembangkang dah lama senyap sunyi, tapi utk yg belum menemui jawapannya boleh klik link berikut. (Najib & Isu Bodyguard di Mekah ataupun di sini)

Continue reading

Pas Parasit & Anwar Gila Kuasa: Hassan Ali Tekan Gear 2…

Nama Hassan Ali yg sebelum ini berjaya ditenggelamkan oleh puak erdorgan Pas kini bersinar semula selepas pemecatan Hassan Ali daripada Pas diketahui melibatkan tangan ghaib dari PKR.

Hanya sehari sebelum kempen 901 berlangsung, Hassan Ali dah jadi korban kempen 901 yg bermatlamatkan utk kepentingan Anwar Ibrahim.

Selepas Anwar dibebaskan sepatutnya jentera saraf PKR & Pas makin bertenaga, tapi dek kerana kegelojohan Hadi Awang, Nik Aziz dan Pas Pusat utk merebut peluang menguasai halatuju PR akhirnya menyebabkan berita pembebasan Anwar dah makin hari makin jadi suam-suam kuku. Continue reading

Anwar Ibrahim Tidur Tak Lena?…

Ngam satu minggu aku duk senyap drpd menulis tambah-tambah bila terkena kejutan 9 Januari 2012 yg menyaksikan Anwar Ibrahim dibebaskan oleh mahkamah selepas bacaan keputusan oleh hakim.

Perbicaraan yg lama melebihi 3 tahun dgn puluhan penangguhan gara-gara permainan teknikal & isu cetusan oleh Anwar Ibrahim kemudiannya berakhir dalam masa 3, 4 minit saja melalui bacaan kesimpulan keputusan oleh yang mulia Hakim.

Hakim yg sama yg dipertikaikan oleh Anwar sebagai ‘hakim konspirasi & tidak adil’ akhirnya hakim ini jugaklah yg membebaskan Anwar Ibrahim dek kerana keraguan yg arif tuan Hakim terhadap kredibiliti bukti DNA. Continue reading

Korban Pertama 901 Demi Anwar…

Hari ni seperti di tunggu-tunggu oleh ramai kalangan kita, satu keputusan penting oleh Mahkamah dijangkakan akan diketahui dalam masa beberapa jam lagi.

Tapi belumpun tiba saat keputusan tu, dah ada satu dua pihak yg begitu bersungguh-sungguh melancarkan Kempen 901 atas satu hasrat utk kebebasan Anwar Ibrahim. Macam depa dah tahu pulak yg Anwar sememangnya bersalah dan bakal menghuni istana Sungai Buloh.

Sedangkan kalau kita imbas semula perjalanan kes liwat tersebut yg memakan masa 3 tahun lebih dgn puluhan penangguhan kes oleh pihak defendan serta banyaknya kelemahan pembelaan semasa kes dibicarakan, secara kasarnya kita dah boleh agak ke mana hala tujunya Anwar kelak. Continue reading

Hassan Ali Bakar Jambatan…

Peh, nampak macam Hassan Ali betul-betul dah pandai main api dgn Brader Anwar Bin Ibrahim. Sindir-sindir dia dah tak main dah skang ni.

Skang ni Hassan Ali main cucuh api dgn minyak petrol sekaligus, silap gaya mahu terbakar telinga bung Anwar kalaupun tidak, maybe terbakar hangit dalam hati Anwar bila baca kenyataan terbaru Hassan Ali yg memboikot demo 901.

Dulu time Anwar memula kena pecat, Hassan Ali adalah antara hulubalang Anwar yg paling ke depan membakar jambatan dgn kerajaan BN atas alasan dalam hatinya ada taman hanya utk bung Anwar. Continue reading

Makin Dekat 9 Januari, Tidur Anwar Makin Tak Lena…

Lagi beberapa hari utk kita sampai ke detik tarikh 9 Januari 2012.

Namun makin dekat nak sampai 9 Januari makin galak pulak Anwar ke sana ke mari cuba berikhtiar jalan-jalan terakhir utk melepaskan diri seakan-akan dia sudah tahu yg dirinya bersalah.

Abis digerakkan semua tenaga dan bala tenteranya yg makin hari makin menyusut tu demi utk membelanya dgn bermacam cara.

Bayangkan dgn kekuatan 10 peguam khas non muslim yg paling hebat di Malaysia pun, Anwar masih lagi ketat lutut utk menghadapi saat penghakiman keputusan hingga sanggup & tergamak dia menghasut mahasiswa pro PR utk berdemo sana sini (mahasewel sebenarnya). Continue reading

Mahasewel PR Mengaku Memecahkan Pintu Cermin Klinik…

Sewel, baghal, bengap & bebal, itu saja yg boleh ucapkan bila kita melihat rusuhan jalanan yg dipelopori oleh segelintir mahasiswa pro PR ataupun lebih layak dikenali sebagai mahasewel.

Sapa saja yg waras sekelumit pun takkan menyokong perbuatan luar tabie mahasewel UPSI yg berdemo di tengah malam buta sambil baring atas jalan utk menuntut ‘kebebasan akademik’.

Kebebasan akademik? Selama ni student IPT dilarang utk menuntut ilmu ka? Ataupun ada studen IPT yg dinafikan utk ulangkaji pejaran mengikut time table depa? Atau nak bebas mengongkek jantan betina di mana-mana saja dalam area IPT? Continue reading

Mahasewel Pro PR Kini Kepanasan…

Macam yg kita semua sedia maklum, pada malam tahun baru sehari dua lepas, beberapa kerat mahasiswa yg sewel dari UPSI dah buang tebiat buat demo haram di tengah malam buta bercampur jantan betina.

Anak dara yg mak pak hantar pi mengaji tak segan silu terloncat dan terpekik terlolong bersama beberapa jantan konon utk menuntut kebebasan akademik.

Mengong ka apa, kebebasan akademik lagu mana lagi yg depa nak tuntut, nak bebas meniru dlm exam ka? Atau nak mintak supaya bebas sebebasnya utk study berdua aja jantan pompuan dalam satu bilik tanpa kehadiran orang lain? Continue reading

Anwar Ibrahim Ngko Berani Datang ka?…

5 & 6 januari 2011 nanti akan di adakan solat hajat bagi memohon kepada Allah s.w.t supaya menunjukkan kebenaran dan melaknat orang yg melakukan fitnah.

Majlis solat hajat tu yg di sarankan oleh YB Zulkifli Noordin terbuka utk semua malah 2  manusia paling penting dalam kes liwat yakni Anwar Bin Ibrahim dan juga mangsa liwat, Saiful Bukhari jugak di jemput hadir.

3 tahun lepas dah ramai orang ajak Anwar & Saiful bersumpah laknat, namun hanya Saiful saja yg yakin & tawakkal pada kebesaran & keadilan Allah s.w.t apabila bersedia melakukan sumpah laknat terhadap dirinya sekiranya dia memfitnah Anwar Ibrahim dalam kes liwat. Continue reading

Hudud Pas 1993 Vs Hudud 1986…

Bagi orang Kelate yg pernah bergelumang dgn zaman kebangkitan APU (Angkatan Pepaduan Ummah) & GR (Gagasan Rakyat) nama Bekas Setiausaha Dewan Ulama Pas Kelantan, Wan Ismail Wan Ahmad tentu tak lekang drpd ingatan.

Waktu tu beliau adalah antara pimpinan Pas Kelantan yg menentang secara terbuka kerjasama Pas dgn pakatan politik APU & gR yg di asaskan oleh Tengku Razaleigh.

Hasil drpd perselisihan antara mereka menyebabkan Pas terpecah dua menyebabkan kewujudan satu serpihan kecil yg dinamakan sebagai Al-Islah, bagaimanapun kebangkitan serpihan Pas ini tidak dapat membendung kebanjiran ramai penyokong & ahli UMNO (terutama di Kelantan, Terengganu, Selangor dan Johor) yg ketika itu ramai yg menyokong Tengku Razaleigh yg mengetuai PMS46 (Semangat 46). Continue reading

Khalid Samad Demam Tak Kebas-Kebas…

Semalam 3 trio yg pernah sama-sama sebantal dgn PR telahpun bertandang ke Shah Alam dalam misi mereka menebus kembali dosa-dosa lama mereka sewaktu berada dlm PR.

Kehadiran Ezam Noor (bekas Ketua AMK PKR, kini Senator), Zulkifli Noordin (bekas pemimpin Pas merangkap ahli parlimen PKR yg kini jadi Bebas) dan Ibrahim Ali (bekas pemimpin UMNO merangkap ahli Parlimen bertiket Pas yg kini jugak Bebas) nyata berjaya menarik perhatian ramai penduduk sekitar Seksyen 24 Shah Alam utk hadir memeriahkan majlis ceramah ketiga-tiga tokoh tersebut. Continue reading

Malam Nie Khalid Samad Bakal Kepanasan…

Malam ni sekali lagi akan menjadi malam yg agak panas utk Khalid Samad, MP Pas bagi Parlimen Shah Alam.

Riuh rendah dalam Pas Shah Alam yg dah sedia akan di bertambah panas dgn asakan bersepadu dari 3 tokoh politik yg suatu ketika dulu pernah menjadi rakan sebantal Pas dan Khalid Samad.

Zulkifli Noordin, Ibrahim Ali dan Ezam Noor akan berganding bahu malam ini utk merentap penguasaan khalid di Shah Alam yg dah sedia rapuh tu selain sebagai satu usaha tambahan utk melumpuhkan terus pengaruh Khalid Samad & Pas di Shah Alam. Continue reading