Najib Pi Haji Pun Jadik Isu, Kronik Sungguh Puak Pas Ni…

Ntah kat mana masalah utama pengikut & totok Pas, macam ada skru longgar maybe tu pasal ramai totok yg buta tuli telan selamber je semua propaganda yg dihidangkan oleh bloggers & media depa.

Kali ni depa duk pertikai dan menyindir pasal kawalan rapi oleh pihak keselamatan Arab Saudi semasa Dato” Seri Najib & isterinya Datin Rosmah sedang mengerjakan Haji di Mekah.

Masalah sungguh berurusan dgn lahabau yg selalu tengok isu dari bawah tempurung ni yg saban masa asyik duk pertikaikan orang sambil mengira dosa pahala hamba Allah yg lain seolah-olah dirinya tu terbaik di sisi Allah s.w.t.

Isu yg sedang cuba disensasikan oleh milosuam aka blogger pondan ni aku quotekan di bawah bersama-sama info lain utk menjawab artikel yg menampakkan betapa busuknya hati seorang blogger yg disanjung oleh puak Pas dan PKR.

Najib, Rosmah dilindungi lebih 10 “bodyguard” semasa bertawaf

SEKIAN lama menunggu, akhirnya sekali lagi dalam tahun ini rakyat Malaysia berjaya menyaksikan Rosmah Mansor menutup kepalanya.

Rosmah terpaksa meninggalkan tabiat biasa beliau yang gemar menayangkan “jambul ayamnya” ketika melakukan tawaf kerana terpaksa memakai telekung. Alhamdulillah.

Apa pun, gaya hidup mewah Rosmah dan Najib tetap tidak dapat dihakis meskipun mereka kini dipercayai sedang menunaikan ibadah haji. Lebih 10 orang pengawal VVIP turut serta untuk menjaga keselamatan Najib dan Rosmah semasa bertawaf.

Pengawal-pengawal VVIP “bodyguard” Najib dan Rosmah ini dilihat terdiri daripada pihak berkuasa Arab Saudi yang lengkap dengan uniform tentera dan polis serta dipercayai lengkap bersenjata.

Menurut satu sumber, Rosmah dan Najib akan melakukan ibadah Melontar Jumrah dengan menaikki keretamalah turut mendapat kawalan VVIP dan tidak mengikuti laluan rakyat biasa.

Sumber yang sama juga memaklumkan bahawa Rosmah dan Najib akan memujuk imam besar Masjidil Haram untuk menikahkan anak mereka sebagai usaha menaikkan imej Najib di depan mata rakyat terutama masyarakat Melayu pedalaman kampung dan Felda.

Majlis pernikahan itu akan berlangsung sebaik sahaja Rosmah dan Najib pulang dari Mekah. Selepas itu barulah pembubaran parlimen dilakukan bagi memberi laluan pilihanraya umum ke 13.

ReJaM© “Di padang Mahsyar nanti tiada lagi perkhidmatan kawalan VVIP…”

Macam aku cakap atas tadi, kalau tengok sesatu benda macam katak bawah tempurung tengok dunia kemudian berlagak seolah pahala diri kita sudah banyak hingga berasa layak mempertikaikan amal ibadat orang lain memang jahil tukil la kita akibatnya utk satu keturunan.

Sapa saja yg waras bila baca saja artikel milosuam tu akan faham wujud di situ betapa busuknya hati seorang manusia yg semakin galak mendabik dada bangga di dokong ramai totok Pas dan PKR yg siang malam memujinya.

Meh sikit aku nak cerita simple dan mudah.

Bab kawalan keselamatan di Tanah Suci Mekah ianya duk bawah tanggungjawab Arab Saudi. Sapa saja yg pi buat haji depa akan jadi tetamu Allah s.w.t di masa yg sama depa adalah tetamu Arab Saudi selaku tuan rumah.

Tugas jaga keselamatan dan kelancaran ibadat haji mahupun umrah ni prioriti paling wahid bagi kerajaan Arab Saudi. Depa tak sediakan kawalan keselamatan kepada Najib, Rosmah atau mana-mana VIP hanya untuk  saja suka-suka.

Selain ianya adalah satu prosedur & protokol dalam menghormati pemimpin-pemimpin negara lain ia juga salah satu cara bagi Arab Saudi mengekang keadaan tak terkawal andaikata wujud segelintir jemaah yg bersesak-sesak utk bersalaman dgn mana-mana VIP yg depa kenai.

 

Boleh totok Pas bayangkan kalau wujud 2, 3 orang jemaah yg kenal seseorang VIP yg sedang tawaf tu tiba-tiba datang bersalam-salaman, tidakkah ia bakal menarik perhatian beberapa kelompok lain yg kemudiannya mengakibatkan suasana yg sesak menjadi kian sesak?

Najib & Rosmah di beri kawalan rapi bukannya satu special case yg terpencil, sebaliknya semua pemimpin negara-negara Islam atau VIP turut di berikan kawalan keselamatan.

Senang cerita la, tengok aja gambar dan video di bawah ni nanti yg mana Presiden Iran, Ahmadinejad, Presiden Palestin, Perdana Menteri Pakistan dan Presiden Iraq, arwah Saddan Husien yg turut diberi kawalan keselamatan yg sama ketika mengerjakan haji ataupun umrah.

Mudah sangat kita nak faham jarum yg MiloSuam nak cucuk pada pembacanya yg rata-rata jenis makan bersuap tu, tapi kot manapun jadilah jantan & tonjolkan skit sikap gentleman dgn bercerita menda betui.

Ni tak asyik duk tunjuk kepondanan sendiri bila cuba menonjolkan seolah Najib dan Rosmah dengan sengaja meminta di berikan kawalan keselamatan yg rapi. Walhal menda tu protokol yg Arab saudi tetapkan sekian lama dan tidak terhad utk Najib & Rosmah saja.

Presiden Iran diiringi anggota keselamatan Arab Saudi.

Presiden Iran dipagari pengawal keselamatan sewaktu mengerjakan haji di Mekah.

Perdana Menteri Pakistan turut dikawal oleg anggota keselamatan sewaktu mengerjakan umrah.

Presiden Palestin Mahmoud Abbas sewaktu di hadapan Hajar Al Asward turut dikawal anggota keselamatan (beret hijau & merah belakang – kalau tak nampak sah ada yg iseng selepas minum milo basi)

Selepas lihat semua gambar tu,  sewajarnya sapa-sapa yg terminum milosuam yg ada semut pastinya kembali waras dan fikiran jadi lebih matang, InsyaAllah kot.

Belajar-belajarlah jadi manusia normal bersama kewarasan akal, jangan asyik duk cuba selongkar mencipta isu tak ketahuan nanti nampak sangat bangangnya nanti.

Kita pun faham pembangkang Malaysia ni baik pemimpin mahupun penyokong totoknya hidup berdiri dalam dunia politik ni 100% bergantung pada isu & fitnah adu domba, tapi berpada-pada lah sekali skala kot ye pun.

Last skali sama-sama kita follow video footage arwah Saddam Hussien sewaktu mengerjakan haji beberapa tahun lampau sebelum arwah kembali ke rahmatullah selepas dihukum gantung oleh syiah Iraq. Al-Fatihah utk arwah.

 

 

** Sapa tahu, ANJING dalam bahasa Croatia sebutan, ejaan atau bunyinya apa?…

15 thoughts on “Najib Pi Haji Pun Jadik Isu, Kronik Sungguh Puak Pas Ni…

  1. Pingback: Joget Malam Raya Haji… « XPressMinda

  2. Yang suka menganjingkan sesama Islam pada parti Pas tu la yg sebenarnya anjing kot??…kesian mak ayah kamu lahir n besarkan kamu sia2 saja bukan takat sia2 dpt dosa lg….didik anak sampai jadi jahil jadi banggang abadi dok menganjingkan sesama Islam….harap2 kamu ni bukan org Islam tp dr kaum kafir..sb org Islam tak berkelakuan mcm kamu…xkira la melayu umno atau Pas selagi diorg tahu mengucap kalimah syahadah, solat, puasa, zakat dan buat perintah Allah n Rasullullah saw, jangan la dok memandai2 nak menganjingkan org….siapa la makbapak yg malang lg sial dpt anak mcm kamu ni? Haish…

    kurang2 dlm Pas ada ulamak…kalau kamu hina Pas sbg anjing maknanya kamu menghina ulama islam sbg binatang tu…nauzunillahi min zaliq…pada org yg hina Pas dengan kata2 kesat mcm tu, sbg saudara Islam..aku mohon Allah balas kejahatan mulut kamu tu bilamana malaikat maut rentap nyawa kamu n keturunan kamu nanti biar diubah wajah menjadi anjing! Amin…

  3. Kepada admin…aku nasihatkan jangan dok jadi celaka sangat dok pecahbelahkan org melayu islam…makpak hang dr keturunan zionist kot?? Hanya zionist suka dok melaga2kan org…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s