Majlis Bekwoh Anak-Anak Kelate Beberapa Jam Lagi…

Hanya tinggal beberapa jam lagi sebelum bermulanya perasmian “Majlis Bekwoh Anak-Anak Kelate” yg akan berlangsung di Stadium Bukit Jalil hari ni (Sabtu / 26 November 2011) pada jam 10.00 pagi nanti hingga 4.00 petang.

Semua rakan-rakan anak kelate pro UMNO dan Pas di jemput hadir, hok takdok parti nak sokong pun juga dijemput hadir.

Pendekkata tak kiro parti, semua boleh mari sebabnya kalaupun darah demo tu jika di toreh tetiba keluar darah kaler hijau putih atau ada yg ditoreh lengannya akan keluar biru laut warna darah dia, kot manapun berbeza akhir sekali warna hakiki darah kita semua tetap kaler merah. Continue reading

Gurkha Azmin Attack Khalid Ibrahim…

Ingatkan Pas Kelantan saja yg duk berkucau lana berebut jawatan rupanya PKr Selangor pun dah mula angkat sniper utk balun geng sendiri.

Kalau dulu hanya UMNO saja yg suka buat politiking dalaman merebut jawatan, skang ni musim cah keting dah merebak ke dalam Pas & PKR.

Khabar terbaru di Selangor, gurkha-gurkha Azmin dah mula upacara cucuk mencucuk bikin buntut Khalid Ibrahim panas tak senang duduk. Depa dah makin bijak skang, 2, 3 kali kegagalan lepas depa jadikan panduan, kini depa ubah strategik pi attack Khalid di kawasan DUN dia sendiri. Continue reading

Gendang Perang Untuk Anak Kelate…

Esok, Sabtu bermula jam 10 pagi semua anak-anak Kelate yg berjiwa mulia, sedar dan insaf di seru hadir beramai-ramai ke majlis khas di Stadium Bukit Jalil anjuran Biro Pengundi Luar UMNO Kelantan.

Ambo sendiri akan turut sama hadir bersama anak bini sebagai tanda sokongan utk perjuangan UMNO mengembalikan semula pemerintahan Kelate yg di rampas oleh Pas sejak 21 tahun lepas.

Untuk rakan2 Kelate yg berjiwa Pas karat hijau pun dijemput hadir sbb majlisnya terbuka utk semua anak Kelate, mana tau kot-kot demo terbuka hati nak tukar kaler darah daripada hijau jadi merah semula, sapa tahu.. dok gitu? Continue reading

Bebal Seorang Tony…

Ada saja tektik jahat DAP utk memusnahkan atau setidak-tidaknya mencalarkan imej Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M).

Kalau kita fikir seimbas lalu tentu tertanya apasal beria-ia betul Tony Pua, DAP & PKR menyerang sedemikian rupa KR1M sedangkan kehadiran KR1M hanya baru di beberapa area saja beroperasi.

Tapi jika kita fikir lebih ke depan, fahamlah kita tujuan Tony, DAP & PKR adalah lebih kepada kebimbangan mereka akan kehilangan undi yg besar dari kalangan masyarakat yg kian hari kian menyenangi kewujudan Kedai Rakyat 1Malaysia. Continue reading

Ambo Super PAS…

Ha..ha.. tak tahan sungguh aku duk gelak tiap kali aku tengok gambar ambo super Pas yg aku tempek kat bawah ni.

Adui la, dah dekat 2 minggu hempedu aku sampai skang duk senak sbb gelak tak ingat dunia. Nasib baik tak terkencing macam sorang mamat PKR yg berdemo satu ketika dulu tu.

Memang di akui la kalau bab fanatik pada parti, takde orang UMNO boleh lawan semangat gila & taksubnya penyokong Pas pada parti depa. Continue reading

Umrah & NFC vs Lembu PKR…

Sekali lagi Saifuddin al jerawat bikin haru dek kerana dirinya yg keliru. Marah betui Saifuddin kononnya Pengerusi Eksekutif NFC dah salah guna dana awam utk mengerjakan umrah bersama anaknya.

Betui ka salahguna dana?… Hakikatnya takde pun salahguna dana, sebab duit tu bukan lagi duit kerajaan sebaliknya duit sejumlah RM250 juta tu dah jadi milik NFC sebabnya ianya adalah berbentuk pinjaman dan NFC perlu membayar semula duit yg di pinjam mengikut tempohnya.

Samalah macam duit perniagaan yg kerajaan berikan pinjaman kepada peserta AIM (Amanah Ikhtiar Malaysia), Tekun ataupun pinjaman mikro kredit yg lain, bila duit dah di terima peserta maka tanggungjawab pengurusan wang tu terletak di bahu peserta dan bukan lagi tanggungan kerajaan. Continue reading

Garuda Patah Sayap Berangan Nak jadi Harimau…

Hanya disebabkan kalah 2 kali berturut-turut dlm 2 games menentang Malaysia di Sukan Sea termasuk dlm perlawanan akhir semalam, skang timbul pulak desas desus segelintir penyokong depa yg mahu nama jolokan garuda ditukar kepada Harimau Nusantara.

Depa punya perit kalah 1-0 masa perlawanan peringkat kumpulan lagi bertambah pedih utk diterima dek akal sejemput depa bila kalah lagi dalam perlawanan akhir di Stadium Gelora Bung Karno. Continue reading

Mati Kerana Bola, Bakar Kaunter Demi Bola…

Dulu famous satu ungkapan lagu,… tidur bola, mandi bola, makan bola… Skang ungkapan keramat tu perlu di tambah lagi sbg manifestasi kegilaan sesetengah peminat sukan bolasepak.

Tidur bola, mandi bola, makan bola, mati kerana bola dan kaunter dibakar demi bola.

Pendek kata semuanya bola, kalau boleh time nak memerut pun bersama bola. Gila bola menyebabkan manusia yg iseng tidak mempedulikan lagi nyawa orang lain yg penting bagi si iseng hajatnya tercapai. Continue reading

Harimau Malaya Membunuh Garuda… Tahniah Malaysia…

Malam tadi tak salah utk kita anggap sbg hari keramat berikutan kejayaan pasukan bolasepak negara menundukkan pasukan bolasepak Indonesia di bumi mereka sendiri.

Bukan sedikit jerit pekik yg kedengaran di hampir setiap rumah dan kedai makan di seluruh negara meraikan kejayaan pemain negara tersebut.

90 minit yg mendebarkan & 30 minit masa tambahan yg agak merunsingkan, mujurlah masih ada kudrat & semangat perjuangan yg kental dikalangan pemain-pemain kita membolehkan banyak serangan Indonesia dapat di tangkis. Continue reading

NFC Menjawab Tuduhan PKR…

Sepanjang tempoh isu ni hangat seminggu lebih lepas aku tak ambil pot sangat cuma sekadar follow baca di blog & media saja tambahan pula tengah duk sibuk menyiapkan kerja yg menimbun sampaikan 5, 6 malam aku bersengkang mata tak tidur.

Isu lembu Feedlot yg dibangkitkan oleh PKR melalui Pengarah Strategik Parti Keadilan Rakyat (PKR), Rafizi Ramli dgn mendakwa wujud penyelewengan dana pinjaman RM250 juta ni bagi aku penghujungnya akan jadi macam isu Lynas, hangat dipermulaan kemudian akan jadi suam-suam kuku selepas kebenaran terbongkar. Continue reading

Islamik Pas Versi Buntut Kuali…

Ramai kalangan penyokong & ahli Pas fikir parti Pas adalah wadah perjuangan Islam di Malaysia, manakala UMNO pula bagi mereka adalah parti yg unIslamik.

Pendek kata asal saja Pas atau pemimpinnya bersuara, maka sujudlah semua ahli & penyokong Pas membenarkan tiap butir kata-kata yg keluar dari mulut pimpinan mereka. Putih kata pucuk pimpinan, putihlah bagi penyokong Pas. Takde bantahan, takde persoalan, yg wujud hanyalah angguk-angguk sepanjang zaman.

Itu hakikat yg ada dlm Pas, warisan selama 60 tahun wala’ & taat buta tuli hatta buntut kuali pun depa sanggup kata putih berkilat. Continue reading

Beza Antara Dua… Pilih Satu Dari Dua…

Kita selalu dipesan di antara 2 perkara baik & buruk, pilihlah yg baik. Di antara 2 perkara yg baik, pilihlah satu yg terbaik. Kalau di beri 2 pilihan yg kedua-duanya dirasakan bermanfaat, ambillah yg paling bermanfaat.

Bagaimana kalau kedua-duanya kita fikir buruk? Adakah kita perlu memilih yg terburuk?… Tentu tidak, ssebaliknya pilihlah yg kurang buruk.

Di antara 2 perkara yg kita rasa ada kemudaratannya pula, pilihlah yg paling kurang mudarat. Continue reading

Tiada Hudud Jika Pakatan Rakyat Memerintah – Anwar…

Akhirnya tembelang Pas pecah, selepas lebih 2 dekad Pas mempolitikkan hudud ke hulu ke hilir hari ni tak semena-mena Anwar terlepas cakap bahawa hudud takkan dilaksanakan jika Pakatan Rakyat (PR) memerintah Malaysia.

Sebetulnya dah lama kita tahu, isu hudud hanyalah umpan politik dan modal kepartian Pas utk mencari pengaruh saja.

Pas boleh bercakap apa saja namun hakikatnya yg akan memegang teraju pemerintahan negara sekiranya PR ditakdirkan memerintah ialah Anwar & PR, bukannya Pas. Pas hanya akan jadik kain buruk yg melukut tepi gantang sambil mendendangkan lagu-lagu merdu pasal Islam saja. Continue reading

DAP Menari, PAS Gigit Jari, PKR Kencing Berdiri…

Galak sungguh DAP duk menari sakan semenjak depa meraih sokongan besar daripada masyarakat Cina dalam PRU 2008 lalu disamping meraih sokongan bonus drpd sesetengah orang Melayu Islam dalam Pas dan PKR.

Tarian DAP makin hari makin galak sebenarnya disebabkan orang Melayu Islam sendiri. Depa yg berada dalam pas dan PKR ni lah yg duk bagi tonik iseng yg menyebabkan DAP saban hari naik tocang.

Bukan kita tak faham, sesetengah orang kita bila mai busuk hati, depa dah tak peduli pasal kepentingan agama mahupun bangsa. Gitulah yg berlaku dikalangan ramai penyokong & pemimpin Pas serta PKR. Continue reading

Tentera & Unit Khas Mengawal Mekah & Madinah…

Selalu kita dengar orang kata, Kota Suci Mekah & Madinah sentiasa berada dalam lindungan Allah s.w.t.

Kenyataan tu betul sebagaimana kenyataan yg menyebut kitab suci Al-Quran akan sentiasa terjaga kesuciannya.

Namun, dalam pada kita yakin dgn penjagaan & lindungan Allah s.w.t, tidaklah pulak kita digalakkan berdiam diri berpeluk tubuh tanpa mengambil walau sedikit langkah pre-caution utk keselamatan Kota Suci Mekah & Madinah. Continue reading

Anwar Tak Macam Kita?…

Menarik betul entry terbaru The Unspinners pasal komunikasi twitter antara Amir Muhammad dgn Anwar Ibrahim.

Siapa Amir Muhammad? Dia adalah pemilik syarikat penerbitan Matahari Books yg jugak salah seorang aktivis program Seksualiti Merdeka.

Takyah pi lebih jauh, kita baca seketika sinopsis sebijik buku yg namanya “Orang Macam Kita”, buku special pasal LGBTIQ yg turut diterbitkan oleh Matahari Books. Continue reading

Papazola Di Liwat Raksasa Tidur…

Peh.. panas.. hot semacam sehari dua ni perihal meliwat & kegiatan pelacuran oleh satu dua pihak yg mempunyai hubungan rapat dgn VIP.

Ni kira macam modus operandi bapak ayam yg menikmati kesenangan di atas penat lelah pengorbanan orang lain la.

Tapi jangan salah faham, perihal bapak ayam & meliwat dan pelacuran tu hanyalah perumpamaan bagi menggambarkan keadaan rumit yg menimpa ramai bloggers skang ni.

Ceritanya bermula bila ada 2, 3 kerat haprak yg mengambil kesempatan mendapatkan fund konon utk membantu golongan bloggers pro UMNO dari segi perolehan gadget dan juga sedikit elaun. Continue reading

Seksualiti Merdeka: Hormati Gay Yang Tertindas?…

Parah… memang parah dah golongan liberal di negara kita ni.

Sejak berlakunya tsunami politik dalam PRU 2008 lepas nampak macam kian ramai golongan liberal & pejuang hak kebabasan berani menonjolkan diri depa secara terbuka.

Depa ni samaada golongan politikus, NGO mahupun orang perseorangan seakan nampak ‘sinar kebebasan’ yg selama ni depa terkongkong dgn dasar kerajaan yg sedikit tertutup dalam bab kebebasan tertentu. Continue reading

Penyokong Bekas Timbalan Presiden Pas Berpaling Tadah…

Dalam Muktamar Pas yg lepas kita semua telah menyaksikan buat pertama kalinya dalam sejarah Pas (selepas memperkenalkan slogan ‘Bersama Kepimpinan Ulamak’), akhirnya tokoh yg dikatakan sebagai ‘ulamak’ kecundang di kaki seorang penglipulara.

Untuk pertama kalinya jugak dalam sejarah Pas, 2 orang tokoh ‘ulamak Pas’ tumbang serentak sujud menyembah bumi selepas terkena badi kebangkitan semangat menolak kepimpinan ‘ulamak’ dikalangan ahli & perwakilan Pas.

Bagi mereka yg mengikut sejarah jatuh bangun parti Pas perkara sebegini tentulah pelik, luar tabie dan menongkah arus kalau tidak pun kita panggil sebagai ‘meliwati’ norma kehidupan. Continue reading

Pakatan Rakyat Nak Buang Ramai Kakitangan kerajaan…

Parah betui cita-cita Pakatan Rakyat (PR) yg telah planning hasrat memecat kakitangan awam tu seperti yg dinyatakan oleh pemimpin DAP pd 31 Oktober 2011 di Johor Bharu beberapa hari lepas.

Sekarang kita ada lebihkurang 1.2 hingga 1.3 juta kakitangan awam dan paling tidak kurang-kurang separuh jugak daripadanya akan tanam jagung di kampung kalau Dap, Pas dan PKR memerintah Malaysia nanti.

Ni belum pun di beri peluang berkuasa tapi dah punya planning jahat. Hangpa baca petikan akhbar Cina, Sin Chew Daily di bawah yg disiarkan pd 01 November 2011 (31 Oktober 2011 siaran online) yg diterjemahkan oleh rakan kita Kritis Online. Continue reading

Isu Mekah: Bodyguard Hanya Jaga Najib?…


Betui ka hanya Najib dan rombongannya saja yg di kawal rapi oleh bodyguard dan askar Arab Saudi?

Kalau kita tengok gambar rantaian bodyguard yg mengawal rombongan Najib di Mekah tu sahih semua orang kata Najib nak bermewah-mewah dan mengamalkan kasta semasa melakukan ibadat haji.

Gitu la pandangan segelintir khalayak terutama sekali rakan-rakan kita dari totok Pas dan balaci PKR yg rasanya terlampau excited mencari isu sensasi utk up kan rating blog masing-masing. Continue reading

Orang Kita Kerap Sangat Tertipu & Ditipu…

Selalu sangat & acapkali orang kita tak kira bangsa Melayu mahupun lain-lain kaum bangsa menjadi mangsa penipuan.

Kita kerap dengar ramai gadis Melayu yg jadi mangsa santapan nafsu rakan online yg baru ditemui. Kita juga pernah dengar orang pompuan bekerjaya atau gadis ipt menjadi hamba seks si negro celaka ataupun jadi pompuan simpanan tokey duit non muslim.

Acap jugak kita baca berita gadis atau pompuan yg dah matured jadi keldai dadah selepas berkenalan dgn negro lahanat mahupun mat salleh yg akhirnya terkapailah depa di luar negara menanti tali gantung. Continue reading

Najib Pi Haji Pun Jadik Isu, Kronik Sungguh Puak Pas Ni…

Ntah kat mana masalah utama pengikut & totok Pas, macam ada skru longgar maybe tu pasal ramai totok yg buta tuli telan selamber je semua propaganda yg dihidangkan oleh bloggers & media depa.

Kali ni depa duk pertikai dan menyindir pasal kawalan rapi oleh pihak keselamatan Arab Saudi semasa Dato” Seri Najib & isterinya Datin Rosmah sedang mengerjakan Haji di Mekah.

Masalah sungguh berurusan dgn lahabau yg selalu tengok isu dari bawah tempurung ni yg saban masa asyik duk pertikaikan orang sambil mengira dosa pahala hamba Allah yg lain seolah-olah dirinya tu terbaik di sisi Allah s.w.t. Continue reading

31 Oktober 2011 – Tarikh Bersejarah 7 Bilion Manusia…

Planet bumi yang seluas 510 juta km persegi ini yg mana kira-kira 30% daripadanya adalah daratan manakala baki selebihnya seluas 361km juta persegi lagi adalah lautan saban detik sentiasa dengan rela hati & gembira menerima penghuni baru.

Suatu ketika dulu sejak wujudnya manusia di muka bumi ini ia mengambil ratusan juta tahun utk mencecah angka 1 bilion umat manusia pada tahun 1804 namun kini dengan setiap detik jam lebih 10,000 penghuni baru dilahirkan di seluruh dunia telah membolehkan angka 7 bilion menggantikan angka 6 bilion dalam jangka waktu hanya 12 tahun. Continue reading