Namewee Nak Jumpa Najib…

Tak faham aku apa yg specialnya namewee tu? Apa yg menyebabkan pentingnya namewee hingga Najib boleh beri ruang masa utk berjumpa dgnya?

Nak kata nak bincang pasal negara jauh sekali. Nak bincang pasal namewee nak minta maaf kepada orang Melayu Islam jauh panggang dari api.

Rupanya hanya utk kemukakan masalah yg dia hadapi time menerbitkan filem Nasi lemak 2.0, itu aja rupanya.

Namewee tu sapa? Penerbit filem yg dah banyak terbitkan filem bersejarah dan bermanfaat ka? Pengiat seni negara ka?

Baru setahun jagung dalam dunia seni dah mengada-ngada nak mohon geran penerbitan filem, gila ka apa?

Orang lain susah payah terbitkan filem pun tak dapat peluang nak jumpa PM, tapi ni seorang menasia yg pernah hina lagui NegaraKu, menghina orang Melayu Islam pernah mempersendakan azan tiba-tiba diberi ruang.

Apa ke hal?

Kita faham, Najib nak buktikan yg dia hak semua, hakmilik masyarakat.

Masalahnya sekarang jika orang yg pernah memperlekehkan dan menghina kaum bangsa & agama orang lain jika diberi peluang sebegini sama macam kita menggalakkan wujud lebih ramai manusia keparat yg tak reti menjaga perasaan orang Islam.

Buat baik tu pada-pada la, takde guna kita buat baik pada orang yg tak reti menghormati hak kita. Nanti jadi macam melepaskan anjing yg tersepit, di gigitnya pula tangan kita.

Ramai lagi penggiat seni tanahair yg pening kepala mencari dana dan tak berpeluang berjumpa dgn pak menteri. Utamakan mereka yg lagi lama berkorban masa dan tenaga itu yg sepatutnya.

Tapi itulah, orang Melayu ni cukup lemah dan cukup mudah bila dipuji dan bila ada orang pohon maaf, kita sedia melupakan penghinaan orang lain sebelum ini hanya atas sebab utk kepentingan semua.

Harap Dato’ Seri Najib batalkan sajalah pertemuan tu, takyah bikin hot satu Malaysia. Cukuplah sekadar pertemuan Nazri Aziz dulu tu saja. Kalau namewee tu serius nak bergiat dalam bidang seni, suruh je dia pi jumpa persatuan penggiat filem ataupun pertubuhan Cina yg pernah sokong dia dulu tu.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s