Jentera Kempen Terbaru PR Menjelang PRU 13…

Terus terang cakap dari segi kesungguhan kempen pilihanraya, UMNO & BN tidak mampu melawan gerakkerja propaganda Pakatan Rakyat (PR).

PR terutama sekali Pas, agak ke hadapan bila kita membicarakan perihal kempen propaganda politik.

Dalam dunia maya, UMNO di lihat agak lembap, kebanyakkan gerakan melawan propaganda PR dilakukan oleh para bloggers & facebooker sukarelawan. Continue reading

Isu Hudud: Pas Tunduk Lagi Pada DAP…

Bagai dijangka oleh sekian ramai pemerhati politik, akhirnya Pas tunduk lagi pada DAP.

Matlamat Pas utk mempolitikkan sekali lagi isu Hudud nampak gayanya terbantut kerana kekangan dasar yg dipersetujui oleh Pakatan Rakyat (PR).

Walaupun sidang akhbar oleh Anwar Ibrahim itu cuba bermain silat kata utk menjaga perasaan penyokong & ahli Pas bawahan, hakikatnya Pas perlu jugak mengekor dari belakang kehendak DAP. Continue reading

Selepas Dekat 2 Bulan Peram Laporan JAIS…

Ntah apa yg susah sangat utk kerajaan Selangor releasekan laporan penuh JAIS berkenaan pemeriksaan JAIS ke atas gereja DUMC awal bulan lalu.

Ni sekarang MB Selangor janji hari Rabu dekat ni pula utk dedahkan laporan tersebut selepas duk bertangguh beberapa minggu.

Bendanya bukan susah sangat pun, segala akta & perundangan negara & negeri Selangor sendiri dah jelas tertulis kebenaran tindakan JAIS tu. Continue reading

SPR, 60 000 Kad Pengenalan & Malek Hussin…

Sekali lagi Mkini buat kecoh dan sekali lagi Mkini kantoi. Dakwa Malaysiakini, SPR telah mengeluarkan sejumlah lebih 60,000 kad pengenalan palsu kepada pekerja asing di Sabah atas arahan UMNO.

Kata mereka lagi dalam tempoh sedekad, seramai 600,000 pendatang asing mendapat kad pengenalan palsu tu untuk tujuan mengundi UMNO & BN bagi merampas Sabah daripada PBS.

Kabel diplomatik Amerika Syarikat yang bocor mendedahkan, bekas pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Tan Sri Abdul Rashid Abdul Rahman mengakui pernah mengeluarkan lebih 60,000 kad pengenalan palsu kepada pekerja asing di Sabah sekitar 90-an, atas arahan Umno. (Malaysiakini / 20 Sept 2011)

Continue reading

UMNO Saman Pas, Mat Sabu Saman Utusan, Syed Disaman Husam…

Nampak gayanya dalam tempoh sebulan dua ni kita akan disajikan dgn banyak kes saman menyaman. Semuanya melibatkan orang politik.

Pada 14 September lepas UMNO memulakan tindakan menyaman Mustapha Ali & Harakahdaily berikutan fitnah Pas yg mengaitkan UMNO sebagai dalang punca JAIS melakukan pemeriksaan ke atas gereja DUMC.

Awal petang yg sama jugak Mat Sabu akhirnya mengambil tindakan utk menyaman Utusan Malaysia berkaitan isu Mat Indera komunis. Continue reading

Samseng Berparang Makin Menjadi-Jadi Di Negeri Berkebajikan…

Dah jadi macam penyakit bermusim pulak, lepas satu timbul lagi satu. 28 Ogos 2011 lepas rompakan berparang berlaku di Selangor, kali ni samseng berparang pulak bermaharalela di Penang yg jugak negeri berkebajikan ala PR.

Satu persamaan di kedua-dua buah negeri ni, ialah kewujudan banyak pusat mengurut dan pusat hiburan yg tumbuh macam cendawan semenjak suku kedua tahun 2008.

Bila ada pusat mengurut, pusat hiburan, kelab malam bersepah tak dapat tidak kita tak boleh lari drpd bercakap kesan sampingan gejala samseng. Itu hakikat. Continue reading

Tiba-Tiba Pas Sayangkan Negara…

Pelik bin ajaib. Pas tiba-tiba menonjolkan diri sebagai parti yg patriotik. Rela atau terpaksa? Patriotik atau hipokrit?

Selepas mempertikaikan pengorbanan perwira-perwira negara yg berkorban nyawa menghancurkan komunis, boleh pulak Pas berlapang dada mempertahankan bendera Jalur Gemilang.

21 Ogos 2011 yg lepas, Pas melalui Mat Sabu bukan saja memperlekehkan perwira negara malah menghina jasa pengorbanan pejuang kemerdekaan negara seperti Tun Hussien Onn dan Tunku Abdul Rahman. Continue reading

Bendera Malaysia: Pengetahuan Am Untuk DAP & PAS…

Pakatan Rakyat (PR) semenjak pasca PRU 2008 telah banyak bermain dgn isu panas, mencipta kekalutan dan terlampau kerap bikin kacau kedamaian rakyat Malaysia.

Ada saja yg mereka usik samaada utk carik penyakit mahupun cuba cuit-cuit sana sikit sini skit.

Spesis politikus jiwa kacau, kerdil dan tidak patriotik tapi boleh pulak berangan utk memerintah negara ini selepas dipijak dan diperlekehkan sejarah negara dan bendera sendiri. Lancau punya manusia keparat. Continue reading

Demo Mini Skirt…

Geng-geng mini skirt pun dah reti berdemo skang. Tapi ni bukan di Malaysia la, tapi di Jakarta.

Depa berdemo utk protes kenyataan Gabenor Jakarta yg menasihatkan supaya orang pompuan mengelakkan diri drpd memperagakan mini skirt kerana ia berisiko boleh menyebabkan berlakunya kejadian tak diingini.

Komen Gabenor tu berkait rapat dgn satu kes rogol  secara berkumpulan yg melibatkan seorang mangsa berumur 27 tahun pd 1 September lalu di Jakarta ketika mangsa menggunakan perkhidmatan minivan. Continue reading

Hassan Ali & Nasharuddin Keluar Pas?…

Kecoh betui nampaknya khabar yg bertiup kencang pasal Hassan Ali & Nasharuddin Mat Isa sedang dalam proses utk keluar drpd Pas seterusnya menyertai UMNO.

Ntah betui atau tidak sukar ditentukan. Hanya masa yg bakal menentukannya.

Jika mengikut khabar yg bertiup dalam kebanyakkan blog politik sekarang ni Hassan Ali yg jugak Ahli Jawatankuasa Pusat Pas merangkap bekas Pesuruhjaya Pas Selangor bersama bekas Timbalan Presiden Pas, Nasharuddin Mat Isa hampir pasti berbuat demikian. Continue reading

Patutlah Bershit 2.0 Tak Berani Buat Di Stadium Shah Alam…

Hanya selang beberapa bulan selepas demo Bersih 2.0, baru hari ini terbukti andaian ramai kenapa penganjur Bersih 2.0 tak berani mengadakan perhimpunan mereka di stadium yg luas dan jauh drpd kesibukan kota.

Dalam minggu terakhir sebelum Bershit 2.0 diadakan kerajaan telah menawarkan kepada penganjurnya supaya memindahkan perhimpunan tersebut ke stadium di luar Bandaraya Kuala Lumpur.

Tujuan kerajaan ialah supaya kehidupan penghuni KL dan para pengunjung yg lain tidak terjejas disamping utk mengelakkan kesesakan traffic yg teruk. Continue reading

Pemansuhan ISA: Baik atau Buruk Kesannya?

Agak terkejut sebenarnya bila Dato’ Seri Najib mengumumkan pemansuhan Akta Keselamatan dalam Negeri (ISA) malam tadi. Langsung tak terjangka.

Walaupun sebelum pengumuman tu sudah kedengaran desas desus berkaitannya, tapi takdelah aku nak ambil pusing sangat.

Banyak jugak aku duk mengomel depan seorang rakan aku malam tadi sebaik saja baca tajuk berita di Utusan Malaysia. Panas je rasa. Continue reading

Ideologi Komunis & Nasionalis Perlu Di Tolak Rakyat – Nik Aziz…

Kali ni kita hangatkan skit isu Mat Sabu dgn perbandingan sebaris dua kenyataan Nik Aziz pd tahun-tahun sebelum ni terutama pasal komunis. Tujuannya satu je, nak kasi bakar hati kering bebudak Pas yg mudah lupa sejarah lama. ha..ha..

“Orang komunis dan nasionalis sama sahaja seperti adik beradik kerana sama-sama menolak hukum Islam. Orang nasionalis tolak hukum Islam dan ambil separuh sahaja”.

“Jangankan komunis perjuangan nasionalis pun saya tidak suka”. – (Nik Aziz / Harakahdaily / 28 Mei 2009)

Gitulah kata Nik Aziz, Murshidul Am Pas merangkap MB Kelantan yg paling lama dalam sejarah Kelantan. Agaknya nak tongkat langit dgn kuasa tu kot. ka..ka.. Continue reading

UMNO Saman Pas RM10 Juta…

Ha..ha.. belum sempat mat Sabu nak saman Utusan & Polis, UMNO ambil langkah ke depan dgn mengemukakan saman RM 10 juta berikutan tuduhan Mustapha Ali (SU pas Pusat) yg menuduh UMNO sebagai dalang operasi JAIS tempohari.

Jenuh duk menunggu Mat Sabu bertindak, alih-alih Pas yg kena dulu.

Dengarnya hari ni Mat Sabu nak failkan saman pd Utusan, ntah jadik ke tidak tak tahulah. Continue reading

Bila Mat Sabu Nak Saman Utusan & Polis?…

Ikut pd kata Mat Sabu dia nak saman Utusan pada  Isnin lepas (12 Sept 2011), masuk hari ni belum ada lagi cerita saman tu keluar.

Takkan tak jadi kot? Rugi oooo, boleh claim juta-juta tu. Kalau menang la.

Hakikatnya jauh panggang dari api, hakikat realiti dgn cerita fantasi base pd persepsi kalau dijadikan isu dalam mahkamah jawabnya pencipta cerita fantasi macam Mat Sabu akan gigit jari.

Harap-harap Mat Sabu tak buat-buat lupa nooo… Ramai yg tak sabar nak tunggu sapa  yg makan tanah nanti ni. Continue reading

Rompakan Kedai Mamak, PDRM Berjaya Selesaikannya…

Memang mantap, memang class Polis Di Raja Malaysia (PDRM). Kes berlaku pada 28 Ogos 2011, tak sampai 3 minggu akhirnya dapat jugak tangkap penyangak & penyamun tu.

Bila kita tengok video cctv rompakan berparang tu, peh.. memang kecut perut dibuatnya. Rasanya kalau ada customers atau tuan kedai yg pi melawan sahih penyangak berparang tu tak fikir panjang terus tetak je agaknya.

Ni alang-alang dah settle kes ni, boleh dah kot pi singgah semula pekena segelas dua teh o ais. He..he.. berani ka? Continue reading

Namewee Nak Jumpa Najib…

Tak faham aku apa yg specialnya namewee tu? Apa yg menyebabkan pentingnya namewee hingga Najib boleh beri ruang masa utk berjumpa dgnya?

Nak kata nak bincang pasal negara jauh sekali. Nak bincang pasal namewee nak minta maaf kepada orang Melayu Islam jauh panggang dari api.

Rupanya hanya utk kemukakan masalah yg dia hadapi time menerbitkan filem Nasi lemak 2.0, itu aja rupanya.

Namewee tu sapa? Penerbit filem yg dah banyak terbitkan filem bersejarah dan bermanfaat ka? Pengiat seni negara ka? Continue reading

Cukai 6% Prepaid Di Tangguhkan…

Bolehlah bernafas lega, cukai 6% tu ditangguhkan dulu. Kan bagus kalau time Astro dulu pun buat lagu ni.

Tapi bila namanya tangguh tu, belum ada lagi jaminan yg ianya tak dilaksanakan. Cuma bila kerajaan kata akan adakan perbincangan lanjut dgn pihak Telco bolehlah kita mengharapkan sesuatu yg lebih konkrit pd masa depan.

Tima kasihlah noooo. Jasa baik kami kenang, kalau kasi muktamadkan secepat mungkin lagi bagus. Continue reading

Empayar British, Penjajahan & Kemerdekaan Negara…

Ini satu bab sejarah yg agak berat utk difahami ramai.

Isu yg tercetus berikutan ceramah Mat Sabu meleret kepada isu Tanah Melayu tak pernah di jajah oleh British spt yg dihujahkan oleh Prof Khoo dan Dr. Zainal.

Pasal isu Mat Sabu ramai kita sudah faham, Mat Indera tu talibarut komunis dan salah seorang pemimpin Melayu yg memainkan peranan penting dlm gerakan bersenjata komunis. Continue reading

Sambutan Aidilfitri Bersama Najib Bikin Pas & Anwar Sasau…

Apa malang nasib Pas dan Anwar, lain yg di harap lain yg jadi. Lain yg dirancang lain pula yg berlaku.

Sia-sia kerja propaganda PR selama 3, 4 hari sebelum majlis sambutan raya Majlis Rumah Terbuka 1Malaysia di Permatang Pauh tu berlangsung.

Duit prepaid utk sms, modal buat bendera Pas dan PKR serta kempen mulut-mulut gagal jugak menghalang orang ramai drpd menghadiri majlis beraya bersama Najib. Continue reading

Mat Sabu Akhirnya Bertemu Mat Indera?…

Cakap siang pandang-pandang, cakap malam dengar-dengar. Tu kata peribahasa lama. Mungkin dizahirkan time gawat keganasan komunis vs kebangkitan Tentera Selempang Merah Panglima Salleh dulu kot.

Disebabkan gagal mengawal percakapan bukan sedikit jerih perih yg kena dilalui Mat Sabu. Gara-gara mulut berusnya telah mengherokan komunis yg diketuai Mat Indera,  Mat Sabu & Gang terpaksa mengerah kederat memulakan misi mencari waris-waris polis Bukit Kepong.

Misi yg diharapkan mampu menjadi cover line terbaik utk menutup keceluparan mulutnya kemudian berakhir dengan adegan yg memalukan bilamana di halau oleh sanak saudara waris polis Bukit Kepong. Continue reading

Bukit Kepong: Mat Sabu Nak Saman Utusan…

Beria-ia Mat Sabu cuba menegak benang basah. Sekarang ini pula Mat Sabu cuba menunjukkan dirinya sebagai mangsa fitnah apabila muktamad mahu mengambil tindakan saman terhadap Utusan Malaysia.

Kata Mat Sabu dia difitnah.

“Saya diluku sampai hari ini padahal ceramah saya dah lama dan banyak fakta yang direka merapu dan tak wujud.

“Saya tidak langsung diberikan peluang untuk menjelaskan keadaan sebenar yang ada dalam TV, saya bercakap tak dak suara, macam itik”. – (Mat Sabu / Haprakdaily / 10 Sept 2011)

Continue reading

Yusof Rono Kenalan Mat Indera Komunis…

Rupanya Mat Indera mengenali Sarjan Yusof Rono kerana pernah sama-sama bekerja di Perlabuhan Muar.

Dah lama kenal pun masih jugak sanggup membenarkan anak buah komunisnya menyerang tempat Sarjan Yusof Kono bertugas sampai cedera parah kawan tu.

Apa nak pelik, sebelum menyerang Bukit Kepong pun Mat Indera pernah planning utk menyerang kawasan orang Melayu Islam di Mukim 4 dan Pagoh, kerana kecekapan Panglima Salleh memperolehi berita Mukim 4 tidak jadi diserang oleh Mat Indera, manakala di Pagoh serangan Mat Indera dapat digagalkan.

Continue reading