Koleksi Pelbagai Gambar Lawak Bershit 2.0…

He..he.. dalam pada kita duk serius memikirkan suasana negara yg sedikit tegang pada siang hari 09/07/2011 semalam, apa kata kita layan pulak beberapa gambar menarik yg dikumpulkan dari pelbagai sumber internet.

Aku mulakan dulu dgn gambar bawah ni, aksi menarik seorang peserta demo haram Bershit 2.0 yg sedang memfire pasukan FRU.

Agaknya kerana tertekan dgn tindakan tegas FRU yg melepaskan gas pemedih mata, brader kita ni mengambil inisiatif bertukar menjadi ultramen taro sambil mengayakan aksi utk memfire anggota FRU. Memang class Bershit 2.0, macam ni punya terencat punya orang pun join skaki berdemo.. hebat..hebat.. Mesti geli ketiak anggota FRU yg melihat aksi spontan brader ni.. ka..ka..

Ntah tak diketahui anak sapa ni, berkemungkinan brader kita ni sedang bertapa sambil membaca mentera dgn harapan ilmu mantera tu akan merasuk anggota FRU yg kemudiannya akan berbalas tembakan pemedih mata sesama FRU. Gitulah agaknya harapan brader ni.. ka..ka..

Mungkin jika brader ni masuk pertandingan lumba lari 100m, ada harapan menang tempat pertama kerana perutnya paling awal mencecah garisan penamat berbanding pelumba yg lain… he..he..

Acara paling hangat bersila atas jalan sambil menyedut asap kemenyan. Ni kalau tetiba mati sesak nafas agaknya dapat claim insuran nyawa ke tidak ni?… ka..ka..

Agaknya tengah buat solat Asar ataupun zohor kot. Tak sempat nak pi masjid sebab tuntutan berdemo lebih penting agaknya, so bantai sajalah solat atas jalan. Ayaq sembahyang agaknya tayammun guna pasir takpun guna ayaq semburan FRU.. ka..ka.. aiii.. nazak sungguh puak-puak ni.

He..he… aksi ngeri peserta bershit 2.0 sambil memegang botol mineral sambil berpaut pada trak FRU. Kan kalau jatuh kena gilis, melopong mak pak anak bini kat rumah meraikan mati syohid demo. Macam-macam hal, betui orang kata nak jadi budus cukup senang, nak jadi pandai cukup sukar. Takziah utk mak pak budak ni kerana berjaya melahirkan anak yg ada bakat sarkis. ke..ke..

Spiderman Patriot sedang berusaha mengeluarkan sarang labah2 dr tangan yg basah terkena semburan. Patriot ramai yg kena cekup, elok la tu, dah nama perhimpunan haram takde sapa yg kebal drpd undang-undang.

Tak sanggup meninggalkan acara demo punya pasal, sembahyang bawah pokok pun jadilah walaupun masjid berdekatan saja. Aturcara demo duniawi tak sanggup di biarkan pergi walau sesaat. Takpe..takpe, jihad gitu, sembahyang kat mana-mana pun boleh selagi bersih walaupun hati kurang bersih.. dok gitu?.. ke..ke..

Dapat tayang baju Bershit 2.0 pun jadilah. Kan kalau pakai takut kena tangkap, jadi tayang aje la. Kalau kena kejar dek polis boleh campak je baju tu, so takde bukti utk tangkapan.. ka..ka.. Bijak brader kita ni.. Pejuang Bershit antara yg berani malu-malu kucing.

Ntah apa yg di perkatakan oleh brader Patriot ni, mungkin minta dilepaskan kot. Takpe bro, bro kira berani sebab sanggup pakai baju Patriot walaupun tahu risiko di tangkap polis.. tak macam brader kita 2 orang kat atas tu cuma berani tayang baju kuning je… ke..ke..

Antara peserta demo Bershit 2.0 yg berjaya di tahan dan telah selesai di ambil keterangan diri oleh polis. Mungkin kerana kelaparan tanpa segan silu menjamah hidangan makanan yg disediakan oleh PDRM kepada tahanan di khemah khas sambil di kawal anggota polis yg bertugas.Betui jugak kata pepatah, bila perut lapar soal malu dan segan tu hilang tiba-tiba.. Tapi, anak bini kaum keluarga kat rumah tentu malu dgn sikap tebal muka peserta demo Bershit 2.0 ni.

Ka..ka.. yang ni paling mantop. Boleh menang anugerah award pelakon berbakat. Ha..ha..

Kredit utk semua website/blog: 1peluru, kedahtimes, pakkaramu, picasa azlan, lanusepet,pilihan-anda dan pelbagai lagi sumber.

Ok itu sajalah dahulu, antara koleksi gambar dr pelbagai sumber yg sempat di selongkar. Ada kalanya dunia ni memang pelik, manusia sanggup laku apa saja demi capai kepentingan diri hingga satu peringkat sesetengah tindakan tersebut ada yg menyebabkan diri sendiri kelihatan tanpa maruah & memalukan.

Tapi apa nak di kata?… Selagi nama kita manusia, kita tidak pernah bersyukur dgn apa yg ada. Tatkala segerombolan manusia mengejar keadilan utk kelompoknya di masa yg sama mereka sebenarnya sedang memijak hak kelompok majoriti yg lebih besar drpd mereka.

Apapun, semoga hari-hari mendatang, Malaysia tidak lagi di ganggu gugat dgn gerakan demo jalanan yg nyata hanya merugikan banyak pihak dan memalukan negara.

23 thoughts on “Koleksi Pelbagai Gambar Lawak Bershit 2.0…

  1. Wow, sungguh hebat!! Jujur saya katakan, selama ni hanya dapat bayangkan je camna suasana bila BERSIH betul2 dilaksanakan. Bila tengok gambar2 di atas, saya amat amat hormat, amat respect, tabik dengan peserta BERSIH. Diorang xde sebarang senjata, xde parang, takde bom petrol hanya botol air & baju kuning, tapi tetap bertahan berdepan dengan ratusan anggota polis dengan senjata & kereta perisai mereka. Yang dapat dilihat hanya polis yang mnyerang & membelasah para peserta, tapi takde pulak peserta yang memukul pihak polis. Solat pun tak tinggal, tahniah!! Keep up the good works, we proud of you BERSIH.

  2. Wow, sungguh hebat!! Jujur saya katakan, selama ni hanya dapat bayangkan je camna suasana bila BERSIH betul2 dilaksanakan. Bila tengok gambar2 di atas, saya amat amat hormat, amat respect, tabik dengan peserta BERSIH. Diorang xde sebarang senjata, xde parang, takde bom petrol hanya botol air & baju kuning, tapi tetap bertahan berdepan dengan ratusan anggota polis dengan senjata & kereta perisai mereka. Yang dapat dilihat hanya polis yang mnyerang & membelasah para peserta, tapi takde pulak peserta yang memukul pihak polis. Solat pun tak tinggal, tahniah!! Keep up the good works, we proud of you BERSIH.

    • polis tak benarkan solat kat masjid.., solat bawah pokok..polis tak bagi buat demo.., tapi nak buat gak… pelik la manusia nih….

  3. eloklah tu solat atas jalan dan bawah pokok. alasannya darurat demi tak nak ketinggalan acara demo jalanan. ha..ha..

    Masjid Negara tidakpun ditutup. Polis cuma berkawal di sana utk elak masjid negara di cemari perhimpunan haram. siapa saja nak bersolat di masjid negara tiada halangan.

    jadi tak timbul soal tak boleh solat di masjid negara.

    peserta bershit 2.0 seboleh mungkin mengelakkan diri solat di masjid negara kerana takut di tahan polis, sedangkan tiada larangan utk bersolat di situ. orang yg bersalah sememangnya akan takut bila nampak polis.

  4. Saya rasa semua pendemo ni dah mabuk dadah kerana perangai mereka seperti monyet terlompat terkinja. Wajah mereka jelas seperti orang ketadih dadah dan seperti lembu ternak diberi makan dan disuruhbuat pelbagai kerja untuk pemeliharanya.

  5. hahahah pencacai yang buat blog ni…sampah…. semua idea mcm taik…. yang kau tau komen…bacul la penulis blog ini…baik mereka dalam gambar lagi dari kau…semangat keberanian tinggi….ko mcm sampah je… pui la….

  6. baik mereka la solat..sekurang2 ingat tanggung jawab hidup di dunia… daripada kau duk mengutuk sini sana…ntah2 solat kau pon tah kemana….. mcm sohai la penulis blogger ni….blog sampah….goblog….

  7. Masjid ada, pi solat atas jalan. Masjid dekat je, tapi pi solat bawah pokok. Sayang sungguh dgn acara demo hingga terpaksa abaikan seketika keutamaan solat di masjid yg dekat.

    Masjid terbuka luas, tidak di tutup. Polis hanya mengawal kawasan masjid utk elak golongan jibraun drpd menjadikannya lokasi perhimpunan haram.

    Dalam area masjid tak elok bising-bising terpekik terlolong. Cuma jibraun Bershit, Pas dan PKR saja yg takut pi solat di masjid sbb risau kena tangkap kerana memekik dan buat kecoh.

    Orang lain selamber je pi solat tak risau kena cekup. Pas & PKR nyata lebih redha berdemo demi ambiga dan demi anwar berbanding memakmurkan masjid demi Allah s.w.t

  8. SALAM,kpd encik bloger mna tau hati depa x bersih…….encik tuhan ka suka hati nak nilai org…….ALLAH je yg tahu dpa ikhlas ke tidak….ang cuma tau kutuk je ……..ang tu smbahyang penuh ke….plis punx sembahyang dok awasi org konon tuiiiiih….cba try tanya perserta bersih depa ada nampak tak polis solat….plis tau tangkap org……DAN ANG PULAK MEMPERTIKAIKAN KEIKHLASAN HATI DEPA……..KESERONOKKAN ANG TU CMA SBENTAR JE…..INGAT TU………………………………….SUSAH ORG X PANDAI AGAMA NI TPI BUAT PANDAI……………………………….INSAFFFFFFFFFFFF LA………….SALAM………….=)

  9. PESERTA BERSIH :
    SALAM,kpd encik bloger mna tau hati depa x bersih…….encik tuhan ka suka hati nak nilai org…….ALLAH je yg tahu dpa ikhlas ke tidak….ang cuma tau kutuk je ……..ang tu smbahyang penuh ke….plis punx sembahyang dok awasi org konon tuiiiiih….cba try tanya perserta bersih depa ada nampak tak polis solat….plis tau tangkap org……DAN ANG PULAK MEMPERTIKAIKAN KEIKHLASAN HATI DEPA……..KESERONOKKAN ANG TU CMA SBENTAR JE…..INGAT TU………………………………….SUSAH ORG X PANDAI AGAMA NI TPI BUAT PANDAI……………………………….INSAFFFFFFFFFFFF LA………….SALAM………….=)

    Be And sama mcm ang mangkuk ayon……

  10. w’salam. tak bersih la hati tu bila mengelakkan diri drpd solat di masjid hanya semata-mata taknak lepas acara berdemo.

    masjid terbentang luas dan tiada larangan utk bersolat di dalamnya, tapi bawah pokok dan atas jalan jugak yg dipilihnya semata-mata demi demo jalanan.

    kalau hati bersih utk bersolat, takde nak takutnya dgn polis yg berkawal dalam area pagar masjid tu… sapa saja yg masuk area masjid bebas utk solat, kalau polis sekat sekejap pun utk tanya nak ke mana beramai-ramai ni,.. itu aja.. kalau jawab nak pi tunai solat, polis takde larangpun..

    yg polis larang kalau berhimpun dalam masjid sebab bila berhimpun dan berteriak maknanya ganggu ketenteraman orang lain yg datang solat.

  11. yg ko dok kutuk2 org ni hati ko dh ckp bersih ke tuan admin,cermin diri sndiri dulu sblm bt tuduhan mcm2 yg xberasas mcm org xdak otak.ht ko 2 dah berkarat dgn puak umno jgnla dok ckp mcm ko mulia sgt dh bodoh punyer admin

  12. Pingback: Patutlah Bershit 2.0 Tak Berani Buat Di Stadium Shah Alam… « XPressMinda

  13. cakap macam org xde otak..baru bg upah cket,da porak perande kn negare,bangse n agame sndiri…cam ni la klu da akhir zaman….

  14. bangan btol la hangpa nie….nak ckp bodoh….dh sek dlu…
    lain kali bnyakkan la pgy dengar kuliah agama kt masjid…
    nak solat dh tertulis la kt mne2 pon boleh solat…xder jadi masalah pon….
    tu la mse kecik2 dlu xnak mampus…
    (sory la gua kasar sbb bab agama)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s