Piala FA & Sukma: Tahniah Terengganu

Peh.. mantap aaaa Terengganu membelasah Kelantan sekaligus menjuarai Piala FA buat julung kalinya. Benar bagai di kata, bola tu bulat, apa saja boleh berlaku. Kekuatan sesebuah pasukan belum tentu menjamin kemenangan yg hakiki.

Pahit utk Kelate telan kekalahan ni apatah lagi bila di kenang salah satu puncanya ialah hadiah gol tandukan sendiri.  Hanya beberapa saat sebelum waktu kecederaan habis alih-alih tertanduk masuk gol sendiri, parah. Jatuh merudum terus semangat pemain Red Warrior.

Apapun tahniah utk pemain Terengganu, memang bersemangat menyerang. Secara umumnya boleh dikatakan games ni ada sedikit keras, bentes sana bentes sini… ha..ha.. adatla tu.

Cuma yg tak seronoknya masih ada malaun-malaun di kalngan segelintir penyokong Kelate yg masih duk baling mercun dan botol air. Yg main2 laser hijau pun ada. Paling menyampah bila ternampak satu dua bendera Pas di celah-celah gelombang merah putih. Sesat agaknya, takpun balaci yg bawak bendera Pas tu terlebih minum daun ketum bersama rebusan selipar tok gundu haprak tu. menggong tak abis-abis.

Boleh disimpulkan berkemungkinan tahun ni tahun kebangkitan besar-besaran Terengganu. Piala FA dah dalam tangan. Kejohanan Sukan Malaysia (SUKMA) pun depa pegang ranking no.1.

Utk kejuaraan Liga Super 2011, skang ni Terengganu di tangga ke-3, Selangor tangga ke-2 dan Kelantan no.1, jadi masing-masing masih ada harapan utk menggondol rank no.1 tu sbb masih ada baki 2 perlawanan. Cumanya Kelate lebih berpeluang besar kerana masih ada baki 2 perlawanan.

Diharapkan utk next time, takde lagilah malaun yg bawak mercun ataupun tersesat membawa bendera politik parti gampang cap panadol expired tu.. buat malu je. Orang datang tengok bola bukannya nak pi majlis ceramah bai. Buang tepi-tepi peel perangai sial tu, buruk sangat dilihat orang.

 

 

One thought on “Piala FA & Sukma: Tahniah Terengganu

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s