‘Aku Yang Hipokrit’

Ya.. aku memang hipokrit. hikpokrit yg amat sangat. Semangat plastik dan umpama lalang ditiup angin. Terhuyung hayang ke sana, terhuyung hayang ke sini mengikut tiupan angin musim.

Bila orang senang aku nak tumpang senyum bangga sambil tumpang nama. Bila orang susah, aku lagi bikin hentam dan kutuk kerana aku beranggapan mereka golongan yg tewas dan tiada kemampuan. Continue reading

PRK DUN Tenang: Pas Harap Pengundi Bukan Melayu

Pas jelas begitu semakin was-was dan hilang keyakinan utk menarik sokongan majoriti pengundi Melayu/Islam.

Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat, Nasruddin Hassan, berkata pengundi di tiga tanah rancangan FELDA adalah hampir 50 peratus masyarakat Melayu yang menyokong kerajaan sebagai majikan mereka. “Pemuda sudah diletakkan dalam keadaan siap sedia untuk berjuang bagi memenangi kerusi DUN Tenang biarpun menyedari laluan sukar terpaksa dihadapi. Terdapat tiga kawasan FELDA di DUN berkenaan yang menjadi cabaran untuk kita.

“Namun peluang memenangi kerusi ini tetap ada kerana sebahagian masyarakat FELDA menyokong PAS dan peratusan sokongan pengundi bukan Muslim juga tinggi, jadi ini gandingan mantap untuk membolehkan PAS menang,” katanya ketika dihubungi di sini, semalam.

Berita Harian, 29-12-2010

Continue reading

Malaysia Juara Baru AFF Suzuki

Menang akhirnya Malaysia selepas 14 tahun gigit jari hanya mampu tengok pasukan jiran rangkul kejuaraan tersebut sebelum ini. Berbaloi jugak usaha membina pasukan muda yg ada kredibiliti dan kemampuan.

Kemenangan besar 3-0 di Bukit jalil pada pertemuan pertama nyata banyak memberi tekanan kepada pemain Indonesia hingga memaksa mereka bermain agak aggresif dan bertali arus menyerang kubu Malaysia.

Nyata kehebatan penjaga gol muda negara telah berjaya menahan dan menyerap asakan di babak pertama perlawanan. Continue reading

Indonesia ‘Pasti’ Menang Kerana Air Ajaib

Habislah Pasukan Kebangsaan Malaysia. Confirm kalah terduduk dengan jaringan aggregat 15 – 3.

Segala dukun, senjata laser, wali band dan dewa group kini sedang bertapa membawa senjata ampuh dan air hikmat ajaib yg pasti bakal meruntuhkan semangat juang pemain Malaysia.

Semalam kita dikejutkan dgn ancaman senjata laser buatan sendiri yg dihasilkan dari kajian saintifik yg membolehkan buah dada dan lurah dendam Julia Perez memancarkan laser, kini giliran Pak Marzuib pula membawa senjata rahsia air ajaib. Continue reading

PRK Dun Tenang: SPR Minta Semak Daftar Pemilih

Bermula 31 Disember 2010 ni semua pemilih berdaftar di DUN tenang, Johor dah boleh mula semak nama masing-masing dlm daftar pemilih. Eloklah semua parti politik termasuk yang tak cukup ahli di sana turut jalankan tanggungjawab menyemak nama ahli dan penyokong mereka sama ada layak mengundi ke tidak, ada nama ke tidak dalam daftar pemilih tu.

Bukan apa, alang-alang SPR dah sebarkan berita ini aku pun tumpang sekaki nak peringatkan orang politik dan parti mereka tu supaya takdelah nanti ada dakwaan budus yang mengatakan kekalahan mereka kerana SPR tak telus, tong undi di campak ke laut, nama tiada dalam senarai dan macam-macam cerita dongeng. Continue reading

Nik Aziz Masih Bernafsu Jawatan MB?…

Marah sungguh MB Kelate sejak 1990 hingga sekarang ni dgn penyebaran berita kematian seorang  yg bernama Nik Abdul Aziz Bin Nik Mat. Arwah Nik Aziz seperti yg diberitakan meninggal dunia itu terlibat dengan eksiden di Jalan Bentong Raub, Pahang pada akhir tahun 2009 lalu.

Manakala Blogger RBF pula ada menyiarkan imbasan berita tersebut pada Isnin lepas sekadar meminta para pengunjung blog beliau mendoakan utk roh arwah.

Tidak sangka pula hari ini keluar Utusan Malaysia dengan berita kemarahan seorang lagi pemilik nama Nik Abdul Aziz (MB Kelate) yg menyifatkan ada orang memfitnah yg  dia sudah meninggal dunia. Continue reading

Senjata Rahsia: Laser Julia Lopez

he..he.. senak hempedu aku duk gelak pagi ni. Julai Perez nak guna senjata rahsia yakni laser ciptaannya sendiri utk balas dendam kekalahan Indonesia tempohari.

Kata si artis seksi ni “Balas laser mereka dengan Jupe nanti pakai BH doang saat nonton di GBK. Biar tuh tim Malaysia lihat gunung kembar gue, pada buta langsung mereka. Di BH gue udah dirancang laser di depannya. Rasain tuh mereka… Uuuuhhh, emosi sampai sekarang,”

Ini juga bakal menjadi rekod baru dan layak memasuki carta lawak antarabangsa. Aduhai… senak sungguh segala macam pundi hempedu sampai aku duk guling-guling gelak. kah..kah..kah.. Lawak sungguh penangan kekalahan Indonesia kali ini.

Continue reading